Nathanael schrijft: Kevin en Renata zijn getrouwd

Nathan Flach
11 maart 2019

Op 16 december 2018 trouwden Kevin en Renata. Ik wil u Renata voorstellen.

Renata: Ik ben Renata, Braziliaanse en ik ben 21 jaar oud. Ik studeer fysiotherapie en op dit moment loop ik stage. Ook geef ik engelse les op een school. Mijn hobby’s zijn antiek, muziek en films. Van oorsprong ben ik christelijk opgevoed en ik heb op een goede school gezeten. O ja, ik heb een goede relatie met mijn ouders, ik spreek vaak met mijn moeder en met mijn vader, ik lijk veel op mijn vader wat smaak betreft.

Nathanael: Hoe heb je Kevin ontmoet?

Renata: Acht jaar geleden heb ik hem leren kennen in de kerk van mijn ouders. Kevin kwam toen mee op bezoek samen met zijn vader.

Toen ondekte ik ook dat Kevins vader voorganger was en dat hij ging spreken. Later kreeg ik contecact met Camilla, en klikte het gelijk, we werden al snel vriendinnen.

Zo leerde ik de familie steeds beter kennen. Een familie met een mooije zoon, Kevin! Maar toen wist ik nog niet dat hij voor mij was!

Nathanael: Vandaag zit je in de zelfde gemeente als Kevin, wat vind je daarvan?

Renata: Hier heb ik de ware openbaring gekregen van wie de Heer is, en ook leer ik veel over het Woord. Ik ben entousiast om steeds meer te gaan studeren. Ook bracht dit stanvastigheid voor mijn relatie met Kevin, we worden steeds meer opgebouwd.

Nathanael: Wat vind je van onze familie? We komen uit Nederland!

Renata: Ah! dat vind ik super! De Nederlandse cultuur is heel erg mooi, jullie hebben hele mooie gewoontes. Het lijkt me een mooi land met veel geschiedenis! Maar jullie manier van zijn, hoe jullie met elkaar omgaan, het eten aan tafel! Wij eten ‘smiddags warm en jullie ‘savonds, het huis is zo mooi ingericht, de manier hoe jullie alles combineren.

Nathanael: Over jouw toekomst in het werk en gemeente: Stel dat Kevin geroepen is en verder in dit werk wilt gaan, wat is jouw gedachte hier over?

Renata: Ik zal hem in alles steunen, en als hij op een moment dit werk op zich zou willen nemen zal ik hem volgen! Natuurlijk heb ik ook liefde voor dit werk gekregen, dus dit zal geen probleem voor mij zijn.

Kevin: Renata heeft altijd al laten blijken dat ze me ondersteunt en zal geduldig zijn. Ze zal me niet verhinderen als ik dit werk voort moet zetten. We zijn meer dan twee mensen die alleen maar van elkaar houden, ons verbond is niet alleen maar tussen ons twee; de Heer is de belangrijkste schakel tussen ons en dus zullen we Hem in alles gehoorzamen.

Nathanael: kun je Renata omschrijven?

Kevin: Ze is een liefdevolle persoon, met heel veel geduld. Ze heeft heel veel kwaliteiten, is intelligent, heeft humor maar kan ook heel serieus zijn. Wat voor mij belangrijker is, is dat ze een relatie met God heeft. In de gemeenten zingen wij in de zanggroep, werken we met kinderen en helpen met andere activiteiten. Zij is de ideale vrouw voor mij! We studeren samen op de Bijbelschool en zitten bij sommige vakken bij elkaar

Nathanael: Kevin, er zijn veel vrienden van jou die niet meer geloven in het huwelijk, wat kan je tegen hen zeggen?

Kevin: Ik heb veel vrienden die niet begrijpen wat ik nu ga doen. Het is aan mij om een goed voorbeeld te zijn, en in alles anders te zijn. Ik weet dat er een dag zal komen, dat ze mij zoeken voor raad, omdat ik goeie stap gedaan heb! Niet alleen vandaag maar in heel mijn leven ben ik anders dan hen. Dit is het resultaat van mijn keuze en liefde voor Jezus. Maar ik ben blij met een zuiver hart tegenover God, niets liever dan een rein geweten.

Op mijn pad kwamen verschillende meisjes, ook heb ik veel aanzoeken gekregen, maar niemand maakt mij meer compleet dan Renata.

Nathanael: Wat zal je missen van je vrijgezellenbestaan?

Kevin: Wat ik niet zal missen is mijn moeder die mij iedere keer harder oproept om te eten. Mijn vader die me telkens vraagt om iets voor hem te doen.

Mijn vriendschap met hen zal ik ook niet missen, want wat er door de jaren heen is opgebouwd kan niets en niemand afbreken! Sommige vrienden houden hun ouders op afstand maar ik ben een goeie vriend van mijn vader, en dat is niet zomaar gebeurd, dit is een lange investering geweest!

Ik wil net zo’n vader zijn als mijn vader, die af en toe verbood om iets te doen, die zorgzaam is, maar de vrijheid gaf om zelf mijn keuzes kon maken. Ik weet dat ik later mijn kinderen zo wil opvoeden!

Tot slot nog even Nathanael over Kevin: Je bent altijd een hele goede zoon geweest! Een grote vriend van mij. En voor mij als vader is het afscheid nemen een nieuwe fase. Ik heb je tot hier geholpen en zal je nog blijven helpen!

Ik zie jou zeker als een vogel die uit het nest moet gaan voor je eerste vlucht. En die zal ik van dichtbij nakijken tot dat ik zeker weet dat je zal blijven vliegen! We vliegen omhoog zowel geestelijk als materieel!

Ik hoop dat Renata niet alleen jouw vrouw zal zijn, maar dat ze een echte vriendin zal blijven. Dat jullie sammen deze weg mogen gaan, en natuurlijk over een paar jaar, wie weet word ik opa!

God zegene Jullie!

Bedankt!